Multisensoryczne i anglojęzyczne zajęcia

PRZYWITANIE PONIEDZIAŁKU

„Dmuchańce skakańce” – w każdy poniedziałek witamy nasze Gwiazdki rozstawionym na środku sali dmuchańcem, który zająca do skakania. Nie znamy dzieci, które nie lubią tej formy zabawy. Dzięki temu nasze Gwiazdki pomimo fantastycznego weekendu spędzonego z Rodzicami chętniej wracają w nasze progi i pozytywnie zaczynają każdy tydzień.

BLOK PRZEDPOŁUDNIOWY (przed obiadkiem i drzemką)

CODZIENNE ZAJĘCIA EDUKACYJNE

Każdy tydzień w miesiącu mamy rozpisany w naszym planie edukacyjnym i zajęcia tematyczne odnoszą się do tematu przewodniego danego tygodnia. Podczas tych zajęć uczymy się i zdobywamy wiedzę na podstawowe tematy, które dotyczą otaczającego nas świata. Oprócz tego w każdym miesiącu prowadzimy kalendarz zajęć nietypowych i podczas zajęć tematycznych dodatkowo świętujemy np. dzień śliwki, kropki, koloru zielonego i wiele innych ciekawych.

CODZIENNE ZAJĘCIA ROZWOJOWE

Są to starannie przygotowane przez nasze Ciocie zajęcia z różnej tematyki, podczas których nawiązujemy również do wydarzeń z poszczególnych dni zaplanowanych na każdy miesiąc w ramach „Kartki z kalendarza”. Mamy zaplanowaną każdą formę zajęć w innym dniu tygodnia, a każdy rodzaj zajęć przypisany jest do konkretnej Cioci. Nasze autorskie zajęcia to:

Zajęcia z samodzielności „Samodzielny Maluch” – podczas tych zajęć staramy się nauczyć się rzeczy, które są naszą codziennością a na które w domu nie ma takiej przestrzeni. Uczymy się nalać wody z butelki do kubeczka, ubrać skarpetki, pozamiatać czy rozczesać włosy J

Zajęcia plastyczne „Plastyka sensoryczna” – podczas zajęć wykorzystujemy wiedzę z zakresu plastyki sensorycznej jako metody wsparcia rozwoju małego dziecka. Są to różnorodne zajęcia sensoryczno-plastyczne pobudzające zmysły i wrodzoną kreatywność dziecka. Czasami zajęcia przyjmują formę typowej sensoplastyki, plastyki ekspresyjnej czy stacji sensorycznych. Wiemy jedno! Często jest brudno, ale nie przejmujemy się tym bo ważniejsze jest dostarczenie naszym Gwiazdkom możliwości rozwoju.

Zajęcia konstrukcyjne z pracą na wyobraźni „Imagination bricks” – w ramach zajęć wykorzystywana jest kreatywność dzieci, która wspomaga rozwój psychomotoryczny. Podczas zajęć wykorzystujemy mega klocki i elementy piankowe wyspy sensorycznej do zbudowania własnego tunelu lub labiryntu. Do tego dodajemy własną historię. Czasem ratujemy księżniczkę umieszczoną w zamku, czasem mamy za zadane odnaleźć w labiryncie zagubioną lalę, a czasem podłoga to lawa. Za każdym razem nasza konstrukcja jest inna i niepowtarzalna, a jej wspólne wykonanie a następnie pokonanie jest niezwykle angażujące dziecko na poziomie jego nieograniczonej wyobraźni oraz sprawności motorycznej.

Zajęcia matematyczne wspierające logiczne myślenie „Kolorowe kulki” – Mózg dziecka w wieku żłobkowym jest bardzo chłonny, korzystając z tego dostarczamy naszym Gwiazdkom możliwości rozwoju sprawności matematycznych. Proponujemy edukacyjne zabawy w basenie z kulkami, nauka kolorów, liczb, liczenia, początki dodawania, układanie rytmów a to wszystko w języku polskim i angielskim.

Zajęcia z motoryki małej „Sprawne rączki” – zajęcia opierające się na terapii ręki i zadaniach manualnych np. chwytanie , przesypywanie, usprawniające mi.in. chwyt pęsetowy, koordynację typu ręka-oko.

Zajęcia muzyczne „Muzykownie na dywanie” – Ciocie grają a Gwiazdki się bawią J trenujemy rytm, uczymy się który dźwięk jest nisko a który wysoko, kiedy muzyka jest szybka a kiedy wolna. Nauka nazw instrumentów oraz bezpiecznego korzystania z nich.

ZAJĘCIA DODATKOWE

Zawsze wychodzimy z ciekawa propozycją zajęć dodatkowych, by czas spędzony w naszym żłobku był wypełniony nauką, zabawą i aktywnie spędzonym czasem. Jesteśmy również otwarci na sugestie Rodziców co do propozycji zajęć dodatkowych. Zajęcia dodatkowe prowadzone są głównie  przez zewnętrznych wyspecjalizowanych instruktorów z danej tematyki.

W 2024 roku zapewniamy zajęcia dodatkowe takie jak:

Animal Assisted Education – dogoterapia  prowadzone przez  „FluffyTouch” – Panią Paulę z pieskami Marie i Astrid

Musical Babies – wesołe zajęcia z języka angielskiego prowadzone przez native speakerów

Logopedia – zajęcia prowadzone przez neurologopedę z gabinetu „Mygadamy”. Dodatkowo Nasza Pani neurologopedka Karolina każdej z gwiazdek robi logopedyczne badania przesiewowe, sprawdza także pracę, buzi, języka i słuch.

Zajęcia muzyczne Muzyczne Kroczki-prowadzone przez EduMusic oparte na śpiewaniu różnorodnych melodii i rytmiczanek z użyciem kolorowych pomocy (chustki, piłeczki, bańki mydlane, woreczki gimnastyczne, chusta animacyjna, instrumenty perkusyjne). Zajęcia rozwijają nie tylko zdolności muzyczne dzieci, ale i zdolności manualne czy koordynację ruchową. Wspomagają też naukę mowy. Podczas zajęć dzieci osłuchują się z bogatym repertuarem melodyczno-rytmicznym (różne skale muzyczne, tempa, rytmy, style), wyrabiając gotowość do nauki gry na instrumentach w przyszłości i wspaniale się bawiąc.

Nauka prezentacji i oswajania stresu „Czas na występ” – prezentacje indywidualne dzieci, umiejętność odpowiadania na proste pytania zadane na forum grupy, umiejętność wykonania prostych czynności w ramach wystąpień publicznych (na forum grupy), dla najmłodszych umiejętność „bycia” w centrum uwagi a to wszystko wzbogacone nagradzaniem poprzez brawa i gratulacje.

BLOK POPOŁUDNIOWY (po drzemce)

ZAJĘCIA WSPIERAJĄCE

“Bańkowe szaleństwo” – tańce fikańce, zadania lub gimnastyka przy wytwornicy baniek – bo z bańkami wszystko jest fajniejsze

“Bajkolandia” – praca z wyobraźnią poprzez czytanie bajek, aktywne słuchanie dzieci, elementy bajkoterapii, teatrzyki, projekcje bajek z rzutnika ręcznego

 „Tańczące i fikające brzdące” – nauka koordynacji, harmonii ruchów do hitów naszych Gwiazdek

„Psychomotoryka smyka”  – zajęcia wspomagające rozwój psychomotoryczny, oparte na wiedzy z terapii psychomotorycznej, gimnastyka, aerobik dla najmłodszych, joga.

„Zajecia z wykorzystaniem podłogi interaktywnej” zamiennie z „Autoterapia SI z wykorzystaniem wnęki sensorycznej” (multisensoryczna chromoterapia układu nerwowego)

ZADANIE NA POŻEGNANIE

“Skrzynia czasu” – to nasz autorski projekt, który jest nastawiony na budowanie relacji na bazie komunikacji pomiędzy rodzicem a dzieckiem. Na pożegnanie dnia spędzonego w żłobku dzieci chętnie sięgają po żetony z zadaniami, które maja do wykonania w drodze powrotnej do domu. Skrzynia czasu ma kilka ważnych funkcji wspierających dziecko :

  • funkcja informacyjna -dziecko wie, że idzie do domu
  • funkcja relacyjna – wzmacniamy więzi rodzic-dziecko
  • funkcja wprowadzająca – łatwiejszy powrót do żłobka

Robimy wszystko, by świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się z naszą polityką prywatności i cookies.